Tempo digitalizace drží Česko díky bankám v mobilu. Internetbanking využívá 77 % Čechů. Digitalizace a automatizace přináší jednodušší postupy jak pro klienty, tak i pro samotné bankovní instituce, proto mají v bankovním sektoru prioritu. Česká spořitelna díky technologiím dokáže nabídnout hyper-personalizované služby. Tento a další trendy táhnou vývoj digitálních služeb banky stojící v čele digitalizace bankovního sektoru.
Digitální transformace největší české banky neodráží jen potřeby trhu, situaci v kyberbezpečnosti a tlak řídících orgánů EU. Nároky klientů se zvyšují a služby je třeba neustále zdokonalovat. Česká spořitelna využívá nejnovější technologie, včetně umělé inteligence (AI), ke zlepšení zážitku svých klientů a posunutí bankovnictví směrem ke kybernetické budoucnosti. Technologie v České spořitelně umožňují to, co není v lidských silách dokázat pro miliony klientů.
1. Hyper-personalizovaný přístup k zákazníkům
S více než 4,5 miliony klienty se Česká spořitelna stává jedním z průkopníků v oblasti hyper-personalizace. „Díky analýze obrovského množství dat a automatizaci procesů může banka nyní individuálně přistupovat ke každému klientovi. To znamená, že každý klient je obsluhován s ohledem na jeho unikátní historii, potřeby i skryté touhy,“ shrnul aktuální přístup Pavel Běťák, IT Area Lead České spořitelny.
2. Detailní znalost vyžaduje AI
Podle Pavla Běťáka dnes detailní znalost klienta dnes vyžaduje umělou inteligenci. „Pokud chceme zákazníka dopodrobna poznat, bez AI se neobejdeme. AI umožňuje bankovnictví identifikovat zájmy klientů a předvídat jejich budoucí potřeby. Tímto způsobem banka může nabídnout klientům relevantní bankovní služby a produkty,“ vysvětluje.
3. Simplifikace
Úlohou moderních bank by mělo být usnadnění finančního života klientů a poskytování centrálního místa pro správu osobních financí, spoření, investic nebo pojištění. „Jsme přesvědčení o tom, že klienti nechtějí mít mobil plný různých aplikací, ale chtějí mít okamžitý přehled o stavu svých financích, produktech a možnostech. A to na klik. Chytrá banka může být jednoduše centrálním místem celého finančního života klientů, bez ohledu na to, zda všechny služby k tomu potřebné sama poskytuje. Moderní bankovnictví propojuje potřeby klienta s dalšími společnostmi a poskytovateli služeb,“ popisuje Pavel Běťák co pojem „chytrá banka“ znamená.
4. Rychlý vývoj produktů a služeb
„Banky jsou dnes transformovány do technologických firem, neboť jen a pouze technologie umožňují vývoj produktů a doručení služeb klientům včas a ve správnou chvíli,“ říká Pavel Běťák s tím, že klíčovou součástí technologické transformace je schopnost banky rychle uvádět na trh nové produkty a služby a nastavit k nim související interní procesy. Vedle vývoje nových funkcí ale musí zdokonalovat stávající nabídku, naslouchá potřebám klientů a aktivněji s nimi komunikuje.
5. Kombinace metod ochrany
Banka vyvíjí bezpečnostní opatření, která chrání klienty, ale zároveň se snaží udržet vysokou míru pohodlí a snadné použitelnosti. Hesla postupně ustupují před moderními metodami ověřování, identity a autorizace jako je biometrie, vícefaktorová autorizace a dalších pro klienty komfortních a současně velmi spolehlivých způsobů ochrany jejich financí.
Česká spořitelna se rozhodla vzít vývoj produktů a služeb do vlastních rukou, což jí umožňuje udržovat kvalitu, rychlost a kontinuitu při představování nových produktů. Týmy vývojářů neustále rozšiřuje. Tato strategie ji staví do čela digitalizace bankovního sektoru.
Zdroj: TZ Česká spořitelna